31.12.16

HIGHLIGHTS FRA ÅRET DER GIK

Min venindes og jeg Nord- og Sydamerikanske eventyr





Der er ingen tvivl om at der, set i bakspejlet, er sket mange forskellige ting i det seneste år. Jeg startede året ud med, d. 6. januar at rejse ud på mit livs eventyr med min kære veninde. Vi var først i Californien, for at besøge en veninde, der studerede derovre. Dernæst fløj vi videre til Bolivia, Peru, Ecuador og Galapagos Øerne. Det var intet mindre end en helt fantastisk og mindeværdig tur - på mange forskellige punkter. 

Optagelse på en videregående uddannelse - på CBS

Jeg var i mit sabbatår overbevist om, at jeg da skulle læse idræt på KU. Men det blev det så ikke til alligevel, hvilket jeg faktisk er rigtig glad for. Så selvom at jeg rent faktisk fik læst op fysik, så ændrede jeg mening, da tiden nærmede sig til, at vi skulle søge ind på en videregående uddannelse. Så jeg valgte simpelthen at læse engelsk og organisationskommunikation på CBS, og det er den bedste beslutning.

Været i udlandet til stævner


Der er ingen tvivl om, at jeg er et meget berejst menneske, hvilket jeg er yderst taknemmelig for. Grundet det faktum, at jeg kører karate på eliteniveau, bliver jeg nødt til at tage til udlandet for at få konkurrence. Derfor har jeg i år været til stævne i Østrig, Frankrig, Luxembourg, Polen og Tyskland. Alle steder har jeg naturligvis fået en masse gode, såvel som mindre gode oplevelser med mig.

Min familie og jeg rejste rundt i Florida

Da det så blev sommerferie, rejste min familie og jeg til Florida, hvor vi kørte rundt fra by til by. Det var en herlig tur, hvor vi fik set mange forskellige former for natur og kulturer. Der er bare et eller andet vildt spændende ved USA. Derudover var det bare dejligt at tilbringe sådan en koncentreret tid med min familie. 

DayCamp instruktør på Rema1000 SportsCamp
I min sommerferie valgte jeg derudover igen (jeg var der også sidste år), at være sports-instruktør på Rema1000 SportsCamp. Det var en uge fyldt med forskellige sportsgrene og søde, glade børn. Man lærer simpelthen så meget nyt på sådan en enkelt uge mht. både pædagogik, sport, menneskelige egenskaber og relationer. Det var så fedt. 

Jeg vandt sølv ved senior VM i karate i Linz, Østrig


Og så skete det utænkelige. I mange, mange år har jeg drømt om at stå i en VM-finale, og jeg har igennem årene - siden jeg var 14 år gammel, da jeg kom på landsholdet, gjort mig mange ofringer og lagt uendelige mange timer i karate. Det var så surrealistisk, helt igennem fantastisk og lærerigt pludseligt at stå i en senior VM karate finale, hvilket ingen dansker nogensinde har gjort før. Desværre gik jeg ikke hele vejen og måtte "nøjes" med en sølvmedalje.

Nomineret til Politikens Årets Fund-pris



Grundet det faktum, at jeg vandt sølv til VM, blev der lige pludseligt åbnet en masse døre. Deriblandt blev jeg nomineret til Politikens Årets Fund-pris, blandt 9 andre atleter. Det var en kæmpe ære og anerkendelse at blive nomineret til Danmarks ældste idrætspris. Ved begivenheden fik jeg en 4. plads, hvilket jeg er meget glad for, da karate som sport ikke er særlig anerkendt - endnu. Og så var det ellers en virkelig god aften med nye bekendtskaber, god mad samt sjov og ballade.

Det var et par highlights fra mit år 2016, og jeg håber, at I også har haft en masse gode oplevelser med jer. Jeg glæder mig til at springe ind i det nye år, da der i det nye årsskifte vil ske mange spændende ting. Jeg håber, at I alle får et dejligt nytår! Pas på jer selv.

6 comments:

  1. Der ser ud til du har haft et godt år 2016! Jeg håber du havde en fantastisk nytårsaften :)

    byagnesjensen.blogspot.dk

    ReplyDelete
  2. unfortunately I cannot unterstand what you have written but it seams like it was a really good year for you!
    Wish you all the best for 2017 !

    Love, Janine
    www.florafallue.com

    ReplyDelete
  3. Amazing collection of piuctures ;)Looks like you had a lot of fun ;)
    would you like to follow each other on GFC ?
    Let me know on my blog, and ill follow you back ;)
    Greetings and have a Happy New Year ;)
    http://perfectlyimperfect92.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Great blog.

    http://shizasblog.blogspot.com/

    Would you like to follow on Gfc?Please follow my blog ll back to you.

    ReplyDelete
  5. so lovely
    welcome to 2017.... I also loved saying good bye to 2016


    Latest on http://www.melodyjacob.com/

    ReplyDelete