17.10.16

STATUS PÅ NUTIDEN OG FREMTIDEN

Jeg har faktisk overhovedet ikke uddybet det faktum, at jeg er startet på en videregående uddannelse, som jeg kort har nævnt, at jeg ville. I mit sabbatår, som jeg havde sidste år, var jeg indstillet på, at jeg skulle læse idræt på KU. Det var også derfor, at jeg læste fysik op på B-niveau, som studiet bl.a. krævede. Alt dette kan I læse i dette indlæg HER, hvor jeg lavede et indlæg som denne og uddybede min tanker og planer mht. fremtiden. Men eftersom at jeg fik en del mere tid på mine hænder og dermed fik reflekteret og tænkt rigtig meget, skiftede jeg mening. Da jeg var ude og rejse i to måneder i Californien og Sydamerika, gik der også nogle ting op for mig, og det gav rum og tid til at tænke over, hvad jeg i virkeligheden ville. Da jeg kom hjem fra rejsen, færdiggjorde jeg alligevel min supplering af fysik, just in case og så kunne jeg beslutte mig for, hvad jeg ville, når ansøgningsfristen på kvote 1 kom. Da tiden var inde, havde jeg ikke idræt som første prioritet. Jeg søgte ind på CBS om at komme ind på deres BA i engelsk og organisationskommunikation, og derefter idræt som anden prioritet, selvom jeg egentlig gik rimelig all in på CBS. Heldigvis, så kom jeg ind på CBS, og jeg var rigtig glad - og er stadig rigtig glad for min beslutning. Jeg er ret sikker på, at dette studie er det rette for mig, da jeg virkelig elsker engelsk og den måde, man kan udtrykke sig på via sproget. Derudover fascinerer det der er anderledes mig, og det stemmer netop overens med, hvad vi bl.a. studerer. Måder man gør tingene på, traditioner, normer og værdier er bare nogle af de ting, som vi gør os klogere på mht., når man skal tage kulturforskelligheder i betragtning i organisationer og virksomheder. Jeg er fan er studiet, dens omgivelserne og mine medstuderende. Her er de sødeste mennesker, som har en helt anden ro over sig i fht. dem i gymnasiet. Det giver naturligvis også god mening, da man er det ældre, når man starter på en videregående uddannelse kontra en gymnasial uddannelse. 
Jeg ville blot informere jer om, hvad jeg går og laver og samtidig ytre mig om, at ens fremtidsplaner altså godt kan ændre sig. Som person, ændrer du dig jo også med tiden, og sabbatåret var for mig en virkelig åbenbaring på mange punkter. Det var ikke altid lige sjovt, fordi jeg følte, at jeg skulle finde mig selv i mange henseender. Men nu, da jeg er kommet over på den anden side, kan jeg se, hvor sundt det har været for mig, at skulle reflektere så meget. Jeg har naturligvis stadig en masse personlige udfordringer, men nogle af dem er blevet løst, og der vil helt sikkert komme flere. Men det er jo bare en del af tilværelsen. 

No comments:

Post a Comment