21.6.16

RHUBARB CAKE

Omkring en gang om ugen smutter jeg forbi min moster for at hjælpe hende og deres familie med deres have, hvor jeg bl.a. slår græs, luger, klipper hæk osv. De har super mange lækre afgrøder såsom æbler, blommer, blåbær, jordbær og wait for it... rabarber! I ny og næ får jeg lov til at bringe nogle af dem med mig hjem, da de simplethen har så mange, som de ikke kan nå at få spist i tide. I den anledning tænkte jeg, at det ville være lækkert at lave en kage med dem, så det gjorde jeg sgu. Ingredienserne er som følgende: 100 g. sukker, 2 æg, 100 g. smeltet smør, 100 g. mel, 50 g. kokosmel, 1 teske bagepulver, korn fra en vaniljestang, 100 g. marzipan og 400 g. rabarber. På toppen hældte jeg en smule kanel og rørsukker udover, kast jer ud i det. 

Approximately once a week I make my way to my auntie in order to help her and her family with their garden and I do such things as mowing the lawn, cutting weeds and hedges and etc. They've several crops such as apples, blueberries, strawberries, plums and ta da da rhubarbs! Every now and then I get to take some of them with me home, as they've so many crops they can't eat before it gets off and mouldy. For that reason I baked a cake with fresh and naturally organic rhubarbs. This is what I put in the dough: 100 g. of sugar, 2 eggs, 100 g. melted butter, 100 g. flour, 50 coconut flour, 1 tea spoon of baking powder, corns from 1 vanilla pod, 100 g. marzipan and 400 g. of rhubarbs. At the top I sprinkled with some cinnamon and cane, try it out. 

1 comment:

  1. Wauw, hvor ser og lyder det bare super lækkert!

    www.frederikkes.com

    ReplyDelete