11.12.15

LOUISIANA / YAYOI KUSAMA

Her forleden aften smuttede jeg forbi Lousiana, Museum for moderne kunst oppe nord på i Humlebæk, med to af mine gode venner. Vi har i lang tid gerne ville se udstillingen med Yayoi Kusama, som har været noget så eftertragtet og hypet. Af den grund tror jeg, efter at jeg også har læst en masse feedback på udstillingen, havde en smule større forventninger og var efterladt med en tiny skuffelse. Efterfølgende, har jeg dog bearbejdet hendes arbejde og set på billederne, som jeg har taget og skiftet lidt mening igen. Det var en rigtig flot udstilling. Meget betagende, lidt psykotisk og smuk. Man bliver hurtigt draget ind i hendes polkaprikkede, farverige og mønstrede univers, som fortsætter i uendeligheder. Jeg var især vild med "The Obliteration Room", som er det umiddelbart hvide rum med en masse farvede prikker, som besøgende på museet selv har klistret på. Virkelig simpelt egentligt, men jeg kan virkelig godt lide idéen med, at man inddrager de besøgene i kunsten. Tag et smut forbi derop, det er det værd. 

The other night I went by Louisiana, Museum of Modern Art in Humlebæk with two of my friends. We've in such a long time considered making our way up there to see Yayoi Kusama's exhibition that has been very much sought after and hyped among many. For that reason and because of all the feedback I've read about the exhibition I was left with a tiny disappointment. However, after I've proceeded her work and looked at the pictures I've taken I might have changed my mind again. It was a very nice exhibition. It was stunning, a bit psychotic and beautiful. You get so easily dragged into her universe of polka dots, colors and patterns that continues in infinity. I was in particular crazy with "The Obliteration Room", which is the room with white walls and plenty of colorful dots sticked to it. As a matter of fact it's so simple, yet I like the idea of involving the visitors in the art. Stop by it's worth it. 

5 comments:

  1. Synes det ser utrolig fedt ud, og hvis ikke der var så lang vej ville jeg helt sikkert tage et smut forbi!

    www.emma-kirstine.dk

    ReplyDelete
  2. Super fede billeder - det ser virkelig godt ud!

    www.bysterup.dk

    ReplyDelete
  3. Vil så gerne se udstillingen - ser bare vildt fedt ud! :D

    ReplyDelete
  4. Det ser bare super fedt ud! Sikke nogle kunst stykker! Woaw! Det gad jeg godt se :)
    - Super fede billeder :)

    Knus
    guldstjernen.blogspot.dk

    ReplyDelete
  5. Ej, det ser virkelig interessant ud. Lige som dig er jeg også ret vild med det rum med de farvede prikker. Det ser faktisk fedt ud! :)

    ReplyDelete