2.12.15

CINNAMON TWIRLS

Jeg er uden tvivl det største madøre, og jeg elsker at bage, hvilket jeg faktisk har kunne helt tilbage fra folkeskolen af. Jeg har i lang tid overvejet at lave disse kanelsnurrer, og jeg ved faktisk ikke helt hvorfor, at jeg først er kommet i gang med dem nu. Men, da jeg så i sidste uge kastede mig ud i det, fandt jeg så ud af, at de faktisk er ret tidskrævende, da man skal dele dem i to og sno dem (sjovt nok,  hvilket kommer af navnet), og det tog lige lidt længere tid end forventet. Så husk, hvis I prøver dette, at have god tid til det, da der ikke er noget værre end at stresse. Dette var hvad jeg kom i dejen: 100 g. smør, 7 dl. mælk, 50 g. gær, 50 g. sukker, 2 teskeer kardemomme, 1/2 teske salt, 1 æg og 850 g. mel. Og dette i fyldet: 75 g. smør, 100 g. brunt sukker, 1 teske kardemomme samt kanel. Held og lykke med det!

I am without a shadow of a doubt a great food lover and I love baking and always have as a matter of fact. I've in a long time wanted to make these cinnamon twirls and I actually don't know why I haven't done them until now. However, I finally had the gods and I actually found out that they were quite time-consuming, because one actually had to twist them (surprise, that's where the name comes from) and that took a bit longer than expected. So, if you dare to try this be aware of that you must have two hours in your hands. Oh this is what I put in the dough: 100 g. of butter, 7 dL. milk, 50 g. of yeast, 50 g. sugar, 2 tea spoons of cardamom, 1/2 tea spoon of salt, 1 egg and 850 g. flour. And the filling: 75 g. of butter, 100 g. brown sugar, 1 teaspoon of cardamom and cinnamon. Good luck!

2 comments:

  1. Hvor er de lækre, og ser virkelig gode ud. Dem vil jeg da gerne prøve at lave en dag! mums :)

    Glædelig 2. December til dig!
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    ReplyDelete
  2. Hold da op! Hvor ser de bare lækre ud :D Uhmmm... Det må jeg da klart prøve og lave en dag :)

    Knus
    guldstjernen.blogspot.dk

    ReplyDelete