18.11.15

PASSION, DRØMME OG LIVSSTIL

Jeg har virkelig været i tvivl om, jeg skulle skrive et indlæg som dette og udgive overstående billeder, men nu kommer det efter nøje eftertanke ud. Jeg har tit og ofte i mine indlæg nævnt karate, når jeg har været ude i den store verden og kæmpe, men jeg har aldrig sådan rigtigt nævnt hvad, karate egentlig betyder for mig, og hvor stor en del det egentlig fylder i mit liv. Jeg tænkte derfor, at det var nærliggende at skrive lidt om det, da jeg lige er kommet hjem fra U21 Verdensmesterskaberne i Indonesien... 
Jeg har dyrket karate siden, jeg var 8 år gammel og har dyrket det på konkurrenceniveau, siden jeg var 13 år gammel, hvilket er 6 år siden. Jeg har altid dedikeret en meget stor del af mig selv i karaten og har altid prioriteret det allerhøjest, foran venner, familie og uddannelse. Jeg er gået glip af så mange ting, men samtidigt også fået oplevelser, som ingen nogensinde kommer i nærheden af. Jeg har oplevet mig selv på mange, mange forskellige måder og været så presset, frustreret, stresset, ked af det, lykkelig og glad at I slet ikke kan forstå det, pga. karaten. Når man vælger at være eliteidrætsudøver, så har man taget et valg, som mange egentlig beundrer, men ikke helt forstår. Det er et liv, som er drevet af motivation, drømme, lyst og passion og som objektivt set, er lidt af et sats. Med det mener jeg, at man træner hårdt, ændrer livsstil og følger drømme, uden at være garanteret, at tingene vil lykkedes eller gå i opfyldelse. Man bliver nødt til at ligge et kæmpe stykke arbejde i det, i håb om, at man en dag kan blive den bedste eller opnå et bestemt resultat, men det er dog langt fra sikkert, at det sker. Karate har klart været med til at forme mig som menneske, og det vil altid have en stor betydning i mit liv, uanset om jeg en dag ikke træner så ofte, som jeg gør nu eller vælger ikke at køre det på så højt et niveau, som nu. Karate har givet mig så mange gode egenskaber, som jeg i så fald har i sinde at holde fast i.
Jeg ved ikke, om der er nogle derude - som læser med, som har det ligesom mig eller kan læse nikkende med og relatere til det i en anden sammenhæng. Det var i så fald rart for mig at få tankerne ned på skrift, hvad enten det har gjort en forskel for nogle eller ej, eller skabt en forståelse, tvivl eller undren. 

2 comments:

  1. Hvor er du sej! Jeg elsker at du går så meget op i det. Og jeg kan godt følge dig på nogle punkter, selvom jeg ikke sidder med det helt samme.
    Hvordan gik verdensmesterskabet?

    ReplyDelete
  2. Kæft hvor er du sej! Virkelig et fedt indlæg og totalt seje billeder :D

    - guldstjernen.blogspot.dk

    ReplyDelete